Pobierz wersję w PDF

Korzystanie z bloga i strony internetowej pozytywna-akademia-jezykowa.pl oraz sklepu internetowego pod tą samą nazwą oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies. Zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informuję Cię w niej, w jaki sposób troszczę się o Twoje dane, jak je przetwarzam, komu je powierzam i wiele innych ważnych kwestii związanych z danymi osobowymi.

§1  POSTANOWIENIA OGÓLNE

§2 DEFINICJE

§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA

§4 FORMULARZE

§7 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE

§7 TECHNOLOGIE

§8 POLITYKA PLIKÓW COOKIES

§9 ZGODA NA COOKIES

§10 LOGI SERWERA

 

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania  i  ochrony   danych  osobowych   przekazanych   przez   Użytkowników   oraz plików  Cookies,    a  także innych technologii pojawiających  się na stronie internetowej pozytywna-akademia-jezykowa.pl.

Administratorem strony i danych osobowych przekazywanych w jej ramach jest Agnieszka   Sołowiej-Głuszek   prowadząca   działalność   gospodarczą   pod   firmą A-LING pod adresem Bramki, ul. Białych Brzóz 4, 05-870 Błonie NIP: 5372321306 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji  i Informacji o Działalności Gospodarczej zwana dalej Administratorem.

Dbam o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych oraz o Twoją prywatność jako Użytkownika Strony. Cieszę się, że odwiedziłeś moją Stronę.

W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: pozytywnaakademiajezykowa@gmail.com

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności, a każdego Użytkownika strony obowiązuje znajomość aktualnej polityki prywatności. Przyczyną zmian mogą być rozwójtechnologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki prywatności.

 

§2 DEFINICJE

Administrator – Agnieszka Sołowiej-Głuszek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą A-LING pod adresem Bramki, ul. Białych Brzóz 4, 05-870 Błonie NIP: 5372321306

Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej.

Strona i/lub Sklep internetowy – strona internetowa, blog i sklep internetowy znajdujące się pod adresem pozytywna-akademia-jezykowa.pl.

Newsletter  – oznacza  bezpłatną  usługę  świadczoną  drogą  elektroniczną   przez Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji prawnie uzasadnionego celu Administratora, którym jest marketing bezpośredni. Szczegółowe informacje na temat wysyłki Newslettera znajdują się w dalszej części niniejszej polityki prywatności.

Konto Użytkownika lub Konto – konto Użytkownika założone na platformie internetowej Sklepu internetowego, umożliwiające dostęp do zakupionych szkoleń i produktów.

Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie danych osobowychprzez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu wysyłki newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z Użytkownikiem.

RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679      z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).

 

§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA

KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?

Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Agnieszka Sołowiej-Głuszek prowadząca  działalność  gospodarczą  pod   firmą   A-LING   pod   adresem Bramki, ul. Białych Brzóz 4, 05-870 Błonie NIP: 5372321306

CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICHNIEPODANIA?

Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.

Podanie przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda).Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.

W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?

Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

  1. wykonania usługi lub wykonania zawartej umowy, przesłania oferty (np. reklamowej) na prośbęUżytkownika — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań                                                                                                                                                                                                na żądanie);

  • wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałychproduktów i usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
  • udzielenia rabatu lub informowania o promocjach i ciekawych ofertach Administratora lub podmiotów przez niego polecanych — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
  • rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń związanych z umową — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO(obowiązek wynikający z przepisów prawa);
  • ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO(prawnie uzasadniony interes administratora);
  • kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
  • kontaktu telefonicznego w celu przedstawienia oferty i marketingu bezpośredniego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), jeśli jesteś już moim klientem;
  • tworzenia rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadnionyinteres administratora);

  • archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interesadministratora);
  • analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics, Piksel Facebooka — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  • wykorzystywania cookies na Stronie i jej podstronach — na podstawie art.

6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);

  1. zarządzania Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach — na podstawie art.6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  2. badania satysfakcji z oferowanych usług — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
  3. zamieszczenia przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych przez Administratora— napodstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda),
  4. w  wewnętrznych  celach  administracyjnych  Administratora  związanych    z zarządzaniem kontaktem z Użytkownikiem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora danych  na podstawie  art. 6  ust.  1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
  5. w celu wysyłania newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora polegający na przetwarzaniu

danych w celach marketingu bezpośredniego) oraz na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zgoda),

  1. w  celu dopasowania treści  wyświetlanych  na stronach Administratora   do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
  2. w celu marketingu bezpośredniego kierowanego  do  Użytkownika  własnych produktów lub usług lub polecanych produktów osób trzecich – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
  3. w celu tworzenia własnych baz danych Użytkowników – na podstawie art.       6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
  4. w celu obsługi fanpage na Facebooku i Instagramie pod nazwą Pozytywna Akademia Językowa  i  grupy  pod  nazwą  Pozytywna  Akademia  Językowa na Facebooku i wchodzenia w interakcje z użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interesadministratora).
  5. w celu obsługi kanału Youtube pod nazwą  Pozytywna  Akademia  Językowa  i wchodzenia w  interakcje  z  użytkownikami  – na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interesadministratora).
  6. komentowanie na Stronie – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda).

W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?

Zbierane i przetwarzane są tylko te dane, które użytkownik sam poda(za wyjątkiem – w pewnychsytuacjach – danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania, o czym mowa poniżej).

Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są dane dotyczące samej wizyty, np. adres IP użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp. (dane logowania). Dane  zbierane automatycznie  mogą być użyte do analizy zachowań użytkowników na stronie  internetowej,  zbierania danych demograficznych o użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej   ulepszenia.   Dane   te    przetwarzane    są    jednak wyłącznie w celach administrowania stroną, zapewnienia sprawnej obsługi    hostingowej,    czy kierowania  treści  marketingowych  i  nie  są kojarzone z danymi poszczególnych użytkowników. Więcej o cookies przeczytasz w dalszej części niniejszej polityki.

JAKIE SĄ TWOJE UPRAWNIENIA?

Użytkownikowi  przysługują  w  każdej  chwili  uprawnienia  zawarte  w  art.  15-  21 RODO tj.:

  • prawo dostępu do treści jego danych,

  • prawo do przenoszenia danych,

  • prawo poprawiania danych,

  • prawo sprostowania danych,

  • prawo usunięcia danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,

  • prawo     ograniczenia     przetwarzania,     jeśli     nastąpiło     ono    w    sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej,

  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
    • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych),  jeśli  uzna,  że  przetwarzanie  jego   danych   jest  niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony  danych.
    • prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.

Administrator   zwraca   uwagę,   że   uprawnienia   te   nie   są   bezwzględne  i nie przysługują wodniesieniu  do  wszystkich  czynności  przetwarzania danych osobowych  Użytkownika.  Tyczy  się  to  np.  prawa  do  uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących Twoich uprawnień odsyłam do treści RODO.

Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

W  celu  realizacji  swoich  praw  Użytkownik  może  zwrócić  się  do  Administratora poprzez adres e-mail: pozytywnaakademiajezykowa@gmail.com lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli został podany w niniejszej polityce prywatności, wskazując zakres swoichżądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jegouzasadnienia.

CZY MOŻESZ COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?

Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na określone  działanie,  zgoda  taka może           być w każdym czasie cofnięta,  co  skutkować  będzie  usunięciem  adresu e-mail  z  listy mailingowej  Administratora  i zaprzestaniem   wskazanych działań. Cofnięcie

zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

W niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora.

Każdorazowo,  Administrator  odniesie  się  do  żądania  Użytkownika,  odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.

CZY PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE DO PAŃSTW TRZECICH?

Dane  Użytkownika  mogą  być   przekazywane  poza  obszar  Unii   Europejskiej, do państw trzecich, i jeśli dojdzie do takiej sytuacji  to  będą  one przekazywanie wyłącznie odbiorcom, którzy przystąpili do porozumienia „Tarcza prywatności – Privacy Shield” lub tym, którzy gwarantują najwyższa ochronę i bezpieczeństwo danych.

Z uwagi na korzystanie z usług Google, Facebook, Freshmail dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku                                                    z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach. Google i Facebook przystąpili do  programu  Privacy  Shield  i  w  ten sposób  gwarantują  odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy prawa Unii  Europejskiej. Często  stosują   też   mechanizmy   zgodności przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne.

Link do listy podmiotów, które przystąpiły do „Tarczy prywatności – Privacy Shield”: https://www.privacyshield.gov/welcome

Szczegółowe  informacje  dostępne  są w  treści  polityki prywatności  każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:

Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl

Facebook Ireland Ltd.: https://www.facebook.com/privacy/explanation

Freshmail https://freshmail.pl/polityka-prywatnosci/

Obecnie usługi oferowane przez Google oraz Facebook dostarczane są głównie przez podmiotyznajdujące się w Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony danych osobowych.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE?

Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych usług/osiągnięcia celów oraz:

  1. przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do danych przekazanych przez kontrahentów i klientów,
  2. przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie usługi – w odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym,
  3. przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu    do    danych     osobowych     wiążących     się     ze spełnieniem obowiązków wynikających z mającychzastosowanie przepisów,
  4. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — wodniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego,
  5. do   czasu    cofnięcia    zgody    lub    osiągnięcia    celu    przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do danych  osobowych  przetwarzanych na podstawie zgody. Po wycofaniu zgody dane mogą być jeszcze przetwarzane  w  celu  obrony   przed   ewentualnymi   roszczeniami   zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanymUżytkownikowi,

  • do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu  do danych   osobowych   przetwarzanych   głównie   do   celów analitycznych, statystycznych,   wykorzystania   cookies    i administrowania Stronami Administratora,
  • przez okres maksymalnie 3 lat w przypadku osób, które wypisały się z newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie subskrypcji i dacie wypisania się z newslettera, o ilości otrzymanych newsletterów, podejmowanych działaniach i aktywności związanej z otrzymywanymi wiadomościami), lub po okresie 1 roku braku jakiejkolwiek aktywnościprzez danego subskrybenta, np. nie otworzenia jakiejkolwiek wiadomości od Administratora.

LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON

Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych.  Będą one otwierać się  w  nowym  oknie  przeglądarki  lub  w  tym  samym  oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami  wewnętrznymi  Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciuodpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów o ochronie  danych  osobowych.  Środki  te  mają  na  celu   przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. W szczególności, dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy.

Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności  w  zabezpieczeniu  swoich danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.

KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?

Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy   pośredniczące   w  płatnościach   elektronicznych,    firmy    oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.

Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych m.in. następującym podmiotom:

  1. Freshmail – w celu wysyłki newslettera i korzystania z systemu mailingowego

  • FRESHMAIL /   SERWERY WEBD.PL   –   w   celu    przechowywania    danych osobowych naserwerze,
  • WEBD.PL – w celu tworzenia stron lądowania i zbierania leadów,

  • FAKTUROWNIA – w celu wystawienia dokumentów księgowych,

  • TPAY – w celu obsługi systemu płatności i transakcji elektronicznych,

  • Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia – w celu korzystania z usług Google, w tym poczty e-mail,
  • Serwery WEBD.PL – celu obsługi domeny i serwera pocztowego,

  • WEBD.PL – w celu wsparcia informatycznego czy zarządzania Stroną od strony IT,

  • innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej, administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej, copywriterskiej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.
  • urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno- podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.

CZY POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?

Administrator Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane   z przetwarzaniem danych osobowych.

Użytkownik  przyjmuje  do  wiadomości,  iż  jego  dane  osobowe  mogą              być przekazywane uprawnionym organom państwowym w związku z prowadzonymi przez  nie  postępowaniami,  na  ich  żądanie  i  po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność pozyskania od Administratora tych danych.

CZY PROFILUJEMY TWOJE DANE?

Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.

W ramach strony internetowej i technologii śledzących dane Użytkownika  mogą być profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy,   którą Administrator kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu nasytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu  treści  i kierowanych  reklam  do  zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje  są anonimowe i nie są kojarzone z danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika

np.  w  procesie  zakupu.  Wynikają  one  z  danych  statystycznych  np.  płeć,    wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na Stronie.

Każdy  Użytkownik  ma  prawo  wyrażenia sprzeciwu wobec  profilowania, jeśli miałoby ono negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.

 

§4 FORMULARZE

Administrator stosuje następujące rodzaje formularzy w ramach Strony:

  1. Formularz zapisu na newsletter – wymaga podania w odpowiednim miejscu swojego imienia i adresu e-mail. Pola te są obowiązkowe. Następnie Użytkownik, w celu dodania jego adresu e-mail do bazy subskrybentów Administratora, musi potwierdzić chęć zapisu. Uzyskane w ten sposób danesą dodawane do listy mailingowej w celu wysyłania newslettera.

Subskrypcja/zapis oznacza, że  Użytkownik  zgadza  się  z  niniejszą Polityką prywatności   oraz   wyraża    zgodę    na    wysyłanie    mu informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej np. e-maila, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 rokuo świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

Poprzez   zapis    na   newsletter    Użytkownik   wyraża   również   zgodę               na wykorzystywanie  przez   Administratora   telekomunikacyjnych urządzeń końcowych   Użytkownika   (np.   telefonu,    tabletu, komputera)   w    celu  marketingu    bezpośredniego    produktów    i usług Administratora oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji handlowych zgodnie z  art.  172 ust.1 ustawy Prawo  telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.)

Powyższe zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do wysyłki newslettera, w tym m.in. do informowania o usługach, nowych wpisach blogowych, produktach, promocjach i rabatach oferowanych przez Administratora lub produktach  osób  trzecich  polecanych przez niego.  Zgody mogą zostać  w każdej chwili wycofane, co spowoduje zaprzestanie wysyłania newslettera zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej polityce prywatności.

Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili aktywacji do czasu wycofania zgody.  Po wycofaniu zgody, dane Użytkownika mogą    być przechowywane w bazie newsletterowej jeszcze przez okres do 2 lat, w celu wykazania faktu udzielenia przez Użytkownika zgody na komunikację poprzez newsletter, działań Użytkownika (otwieralności e-maili) oraz chwili jej wycofania, a także ewentualnych związanych z tym roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Wysyłka newslettera może zostać zaprzestana w przypadku niewykazania przez Użytkownika aktywności przez minimum 1 rok od rozpoczęcia świadczenia usługi newsletter lub odczytaniaostatniej wiadomości e-mail (wysłanego newslettera). W takim przypadku, Administrator usuniedane Użytkownika z systemu do wysyłki newslettera (dostawcy). Użytkownik nie będzie uprawniony do otrzymania żadnej wiadomości od Administratora, chyba że zdecyduje się ponowniezapisać w formularzu zapisu na Newsletter lub skontaktuje się z Administratorem w inny, wybrany w tym celu sposób.

System mailingowy wykorzystywany do wysyłki newslettera odnotowuje wszelką    aktywność    i   podejmowane   działania    Użytkownika   związane z przesyłanymi do niego  e-mailami  (data  i  godzina  otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki, moment wypisania się, itp.).

Administrator  może także prowadzić remarketing   na podstawie art. 6   ust. 1 lit.  f  RODO  (prawnie  uzasadniony   interes   administratora, polegający  na promocji i reklamie usług kierowany do osób zapisanych  na newsletter, w ten sposób, że podane adresy e-mail subskrybentów zostają wgrane do narzędzia marketingowego oferowanego przez Facebook Inc. tzw. menadżera reklam, a następnie kierowana jest do  nich reklama utworzona przez Administratora lub osoby upoważnione, poprzez konto reklamowe Administratora, pod warunkiem, że subskrybenci    newslettera    są jednocześnie  użytkownikami platformy Facebook (posiadają tam założone konto).  Każdorazowo dane te są kasowane po zakończeniu kampanii reklamowej. W przypadku realizacji kolejnej kampanii reklamowej wgrywana jest do narzędzia zaktualizowana baza subskrybentów). Dokładna informacja o tzw. grupach niestandardowych odbiorców, zasady hashowania danych oraz przetwarzania tymi danymiznajdują się w polityce prywatności portalu Facebook pod tym linkiem https://www.facebook.com/legal/terms/customaudience# oraz https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing, a Administrator zaleca zapoznanie się z tymi zasadami przez każdego Użytkownika i subskrybenta.

  • Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i  kontakt  z  nim drogą  elektroniczną.    Dane  osobowe  w  postaci  imienia, nazwiska, adres e-mail oraz dane podane w treści wiadomości, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w celu kontaktu z Użytkownikiem.

Po zakończeniu  kontaktu  z  Tobą,  dane  mogą  być  archiwizowane,  co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa.

  • Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy – Wszelkie dane w formularzu komentarzy podajesz dobrowolnie, jeżeli chcesz taki komentarz  pozostawić.   Umieszczając  komentarz   wyrażasz   zgodę   na przetwarzanie tych danych. Są to: imię, nazwisko, e-mail, nazwa Twojej strony internetowej, numer IP. Niektóre dane oznaczone jako obowiązkowe muszą zostać wpisane.

Podanie  adresu  e-mail  jest  obowiązkowe  i  służy  wyłącznie  w  celu wykluczenia spamu lub/i wyświetlenia avatara Użytkownika. Nie jeston udostępniany podmiotom trzecim.

Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu,

obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego zgody.

  • Formularz zamówienia w Sklepie – Składając zamówienie w sklepie internetowym  Administratora  musisz  podać  określone  dane  zgodnie      z zasadami zawartymi w regulaminie sprzedaży w celu realizacji zamówienia, realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, rozliczeń, rozpatrywania roszczeń, w celach statystycznych  i archiwalnych, a także w celu marketingu bezpośredniego w stosunku do klientów, co jest prawnieuzasadnionym interesem Administratora.

Są to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba firmy, ewentualnieadres do doręczeń, adres e-mail. Jeżeli posiadasz już konto użytkownika w sklepie to wówczas wystarczy podanie loginu (lub adresu e-mail) oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, anastępnie dokonanie dalszych kroków związanych z zamówieniem.

Administrator przechowuje dane przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony przed roszczeniami. Ponadto, przez czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres przechowywania faktur).

  • Formularz reklamacji i odstąpienia od umowy – W przypadku korzystania z usług lub produktówAdministratora możesz złożyć reklamację lub odstąpić od zawartej umowy. W tym celu, Administrator umożliwia  Ci wypełnienie formularza reklamacyjnego i formularza odstąpienia od umowy załączonych do regulaminu sprzedaży.  Możesz  także dokonać tych  czynności  bez wypełniania formularza, jednakże podając niezbędne dane.

Wymagane w tym wypadku dane to: imię, nazwisko lub ewentualnie nazwa użytkownika, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy (jeżeli zamówienie było dokonywane w imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie), numer rachunku bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot).

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem sprzedaży. Dane będą przechowywane w celu realizacji procedury reklamacyjnej / odstąpienia od umowy oraz w celach archiwalnych i obrony przed roszczeniami.

  • Formularz rejestracyjny założenia konta Użytkownika w sklepie internetowym  –   Użytkownik   ma   możliwość   założenia   konta   w  sklepie internetowym i w tym  celu  powinien  dokonać  odpowiedniej rejestracji i podania danych: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres siedziby firmy, NIP, a następnie hasła.

Założenie konta odbywa się na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży  i jest usługą świadczoną drogą elektroniczną. Zasady utrzymywania    konta oraz jego ewentualnego usunięcia zawarte są wregulaminie.

Obowiązkowe są dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie możliwe założenie konta użytkownika. Podanie pozostałych danychjest dobrowolne.

Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia).  Dane pozyskane z formularzy nie mogą byćprzekazywane podmiotom trzecim.

Jeżeli Użytkownik korzysta z usług dostawców zewnętrznych jak np. Google, czy Disquis powinienzapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na ich stronach internetowych.

§5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE

  1. Treści  przedstawione  na  Stronie  nie  stanowią  porad  specjalistycznych  i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego.  Jeśli  chcesz  uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, skontaktuj się z  osobą  uprawnioną  do udzielania takich porad lub z Administratorem za podane dane kontaktowe. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawartych na Stronie lub działań czy zaniechań podejmowanych na jej podstawie.
  2. Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich określonych osób i/lub Administratora (np. zdjęcia, teksty, video, bezpłatne materiały, itp.). Administrator nie  wyraża zgody  na kopiowanie tychże  treści w całości lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej zgody.
  3. Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.

 

§6 TECHNOLOGIE

W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:

  1. Urządzenia z dostępem do sieci Internet

  • Aktywnej skrzynki elektronicznej odbierającej wiadomości e-mail

  • Przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www

  • Oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np. pdf., video, mp3, mp4.

 

§7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES

  1. Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie strony pod kątem potrzeb użytkowników ją odwiedzających.
  2. Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  3. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na Twoim urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy korzystasz z mojej Strony.
  4. Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio z mojejstrony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych niż moja strona).
  5. Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości mojej strony internetowej do Twoich indywidualnych potrzeb oraz potrzeb innych odwiedzających ją użytkowników. Umożliwiająrównież tworzenie statystyk, które pokazują w jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu mogę ulepszać moją stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd.
  6. Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony:
    1. Piksel  konwersji Facebooka – w celu zarządzania reklamami na Facebooku  i prowadzenia działań remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.

Narzędzie to dostarczane jest przez Facebook Inc. oraz jego spółki powiązane.  To  narzędzie analityczne,  które  pomaga  mierzyć  skuteczność reklam, pokazuje jakie działania podejmują Użytkownicy Strony oraz pomaga dotrzeć do określonej grupy osób (Facebook Ads, Facebook Insights).

Informacje zbierane w ramach używania Piksela Facebooka są anonimowe i nie pozwalają  na  Twoją  identyfikację.  Pokazują  ogólne  dane  na temat użytkowników: lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania. Dostawca może łączyć te  informacje  z  informacjami  jakie  mu  przekazujesz w ramach posiadanego konta w portalu Facebook, a następnie wykorzystywać je zgodnie z własnymi założeniami i celami.

Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Piksel Facebooka i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia,  jak  również  zarządzanie   swoimi   ustawieniami  prywatności w portalu    Facebook.    Więcej    informacji    znajduje    się     pod linkiem: https://www.facebook.com/privacy/explanation.

  • Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową.Pomagają udoskonalić Stronę.

Narzędzie to dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się  na prawnie uzasadnionym interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk,  co  następnie  umożliwia  ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.

W ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza    jakichkolwiek    danych    Użytkownika,    umożliwiających jego identyfikację.

Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia    Google   Analytics,    możliwością     wyłączenia     kodu śledzącego i ewentualnie  zadanie  pytań  dostawcy  tego  narzędzia  pod linkiem: https://support.google.com/analytics#topic=3544906.

  • Powiadomienia typu web push, z poziomu przeglądarki – w celu lepszej komunikacji z Użytkownikiem oraz szybszego przekazywania mu

wartościowych treści czy ofert, Administrator umożliwia wyrażenie zgody na otrzymywanie  powiadomień  typu   web   push   z   poziomu przeglądarki Użytkownika.

Aby wyrazić zgodę na odbieranie powiadomień web push Użytkownik powinien na komunikaciewysyłanym przez jego przeglądarkę internetową zaznaczyć opcję „wyświetlaj powiadomienia” lub inną bliskoznaczną (każda przeglądarka może inaczej nazywać tę opcję).

Zgoda na otrzymywanie  ww. powiadomień  może zostać w każdej  chwili cofnięta poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej Użytkownika. Administrator nie przetwarza żadnych danych osobowych Użytkowników korzystających   z powiadomień   typu web   push.  Użytkownicy   są identyfikowani wyłącznie na podstawie informacji, które są przechowywane przez ich przeglądarki internetowe, do których Administrator nie ma dostępu.

  • Wtyczki kierujące do social mediów np. Facebook, Instagram, Youtube.

Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku właściciela danego serwisu społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada możliwość kliknięcia “Lubię to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora, znajdujący się w portalu Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego treści (postu, artykułu, video, itd.).

Administrator zaleca zapoznanie się z polityką  prywatności  Facebooka przed założeniem konta w tym portalu. Administrator nie ma wpływu na dane przetwarzane przez portal Facebook. Od momentu kliknięcia przez Użytkownika w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy np. Facebook, który staje się ich administratorem i decyduje o celach i zakresie ich przetwarzania. Cookies pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub inne podmioty  trzecie)  mogą  też  być aplikowane  w  urządzeniu  Użytkownika         po wejściu na Stronę a następnie kojarzone z danymi gromadzonymi w portalu Facebooka.   Użytkownik   korzystając   ze   Strony   akceptuje  tenfakt.

Administrator nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez podmioty trzecie w ten sposób.

  • Narzędzia  służące  do  oceny   efektywności   kampanii   reklamowych  Google Ads –  w celu prowadzenia kampanii reklamowych oraz remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.

Administrator nie gromadzi żadnych danych, które pozwalałyby na identyfikację danych osobowych Użytkownika. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Google w celu poznania szczegółów działania tych funkcji oraz ich ewentualnego wyłączenia z poziomu przeglądarki Użytkownika.

f)     Cookies służące do odzyskiwania porzuconych koszyków i aktywności Użytkownika na stronie sklepu internetowego,

–  w celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej związanej     z niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie  uzasadnionym interesem Administratora.

g)    Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców,

Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z serwisu You Tube czy Vimeo.

Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich dokonał Użytkownik.

Jeśli nie chcesz,  żeby miało  to miejsce, wyloguj się z danego portalu      (jeśli posiadasz tam konto i jesteś zalogowany) zanim odwiedzisz moją Stronę lub nie odtwarzaj danych treści na Stronie.  Możesz  też zmienić  ustawienia  swojej  przeglądarki  i  zablokować  wyświetlanie Ci określonych treści.

Każdorazowo zapoznaj się z polityką prywatności poszczególnych dostawców usług i narzędzi zewnętrznych.

h)    Linki afiliacyjne i programy partnerskie, w tym Google AdSense

Na Stronie Administratora mogą pojawiać się linki afiliacyjne do określonych produktów lub usług podmiotów trzecich. Jest to sposób monetyzacji treści znajdujących się na Stronie, a udostępnianych co do zasady bezpłatnie. Kliknięcie w link nie spowoduje po stronie Użytkownikanaliczenia żadnych opłat. Jeśli przejdziesz na stronę zewnętrznego podmiotu klikając w linkafiliacyjny i dokonasz zakupu produktu może mi zostać przyznana prowizja. Korzystając ze Strony zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies w tym zakresie.

Na   Stronie   mogą   też   pojawiać   się   okienka   reklamowe   z   produktami podmiotów trzecich, w ramach tzw.  Google  AdSense. Administrator informuje, iż nie ma wpływu na treść tych reklam ani ich wygląd, o których decyduje algorytm dostawcy, w tym wypadku Google LLC. Ustawienia i personalizację reklam możesz zmodyfikować  bezpośrednio  z poziomuswojej                przeglądarki                   wchodząc                  pod                 adres: https://adssettings.google.com/authenticated.

  • Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających ochronę prawUżytkownika.
  • W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane są po zamknięciuprzeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika, co umożliwia rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściuna stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przezCiebie.
  • W wielu  przypadkach  oprogramowanie  służące  do  przeglądania  stron internetowych    (przeglądarka     internetowa)      domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawieńdotyczących plików cookies.  Ustawienia  te  mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu UżytkownikaStrony. Szczegółowe

informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są  w ustawieniachoprogramowania (przeglądarki internetowej).

  1. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Strony i utrudnić jejfunkcjonowanie.
  2. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

 

§8 ZGODA NA COOKIES

Podczas pierwszego wejścia na Stronę musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne,  możliwe  działania wskazane  w komunikacie,  żeby  móc  dalej  korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić – opuść Stronę. Zawsze też, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc”  w Twojej przeglądarce znajdziesz niezbędne informacje.

 

§9 LOGI SERWERA

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera,         na którym przechowywana jest Strona.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje          o przeglądarce  internetowej  i  systemie  operacyjnym,   z   jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.

  • Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest   ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
  • Administrator nie wykorzystuje w żaden sposób logów serwera do identyfikacji Użytkownika.

Data publikacji Polityki Prywatności: 20.03.2020 Data ostatniej aktualizacji: 15.07.2020